onsdag, oktober 11, 2006

Smells like teen spirit

Hallååååå, haaaallooooo. Telias reklam är helt klart det bästa just nu. Vilken är er favorit? vargen är nog min. Har haft en ledig dag, kors i taket. Gick på stadens gator som en vanlig man, tyckte dock att en del blängde på mig och undrade varför jag inte har ngt jobb. De skulle bara veta, ha ha.

Ulricehamn var annars sig likt, åt på kina och det smakade precis som vanligt. Lika öde var det på storgatan och lika lite folk i butikerna. Det börjar bli ganska ödsligt om jag ska vara riktigt ärlig. De tomma butikslokalerna bli bara fler och fler, dags att försöka få hit lite fler och nya affärer. En slaktare, en osteria, en skomakare, en kemtvätt.... Många förslag blir det.

Min ömma moder fyller år idag. Syster och hon var i Jönköping och handlade present, hon valde en tröja. Den var riktigt snygg. Ska dit ikväll och äta mat och umgås, trevligt.

Går fortfarande i bilköpartankar. Min clio börjar kännas liten och trång. Har varit nära en och annan älg på väg till jobbet och de är stora, riktigt stora. Jag vet dock inte vad jag ska köpa. Antingen blir det systers killes volvo, eller en begagnad saab eller en ny bil. Frågan är väl egentligen hur mkt jag kan tänka mig att lägga på en bil, på en bil! Det låter tom tråkigt. Jag vill köpa kläder, prenumenera på tidningar, köpa skivor och böcker och inte minst bara vara. Pengar ska spenderas på så mkt saker som möjligt. Vad göra, HJÄLP!

Dagens låt" Pat Benatar - Love is a battlefield"

Inga kommentarer: