torsdag, oktober 26, 2006

Cdon

Hade nästan glömt bort Cdon. Fick ett ryck att börja beställa lite skivor igen och har fått ett paket i veckan i en dryg månad nu. Det är lika kul varje gång man kommer hem och ser att paketet ligger där och väntar. Idag var det The very best of Jimmy Somerville och en Håkan skiva som har kommit bort. Det är ett bra företag och jag behöver mer skivor...

Har varit på möte på Bredareds Gk idag, deras nya klubbhus var över förväntan. Kul med nytt och givande att träffa lite kollegor. Som en del av er vet blåser det ju förändringens vindar på många av landets golfklubbar. Man kan undrar vart vi är på väg, kommer föreningen som vi känner den att försvinna om några år? Ska bli intressant att se.

I Ulricehamn händer det väldigt lite. Det som sker just nu är väl att alla negativa Sune och skeptiska Rune skriver ner förslaget om att bygga lite hus på höjden. Vi ska bli förort och allt vad de kan hitta på. Man kan undra vad de är rädda för? Tror de att vi får ett ghetto runt grodparken eller vad? Ibland blir man såååå trött på småstadsmentaliteten. Ingenting år förändras. Men om vi inte gör något snart kommer varenda affär att stå tom, är det det de vill måntro? För samma personer som klagar är ofta de som inte ens handlar lokalt, illa.

Annars är det ganska lugnt. Fick brev från Rättsenheten på Länsstyrelsen idag. Blev väldigt nervös och min hjärna funderade både en och två ggr innan jag sprättade upp det. Funderade på om jag var vittne till ngt eller om jag hade fastnat på bild och blev inkallad. Men, men, det var bara ett bevis på att jag är invald i kommunfullmäktige. Puh.

Dagens låt " Bronski Beat - Why?"

Inga kommentarer: