torsdag, januari 07, 2010

Lassalyckan del 2

Idag var det dags för årets första kommunstyrelsemöte. En av frågorna som var på aganden var ett köp av en fastighet vid Tingsholm. Delar av den här fastigheten är tänkt att ingå i utbyggnaden av den nya friidrottsarenan som eventuellt ska byggas intill skolan. Vi ska köpa den för 1,8 miljoner men pengarna ska inte redovisas tillsammans med de övriga kostnaderna för projektet utan de här pengarna tas ur en annan kassa. Detta innebär ju att totalkostnaden för projektet inte kommer att redovisas. Vadan detta? Jag kan helt ärligt säga att jag inte fick något svar idag, kommer nog att ställa frågan igen.

Imorgon bär det av till Svenljunga igen. Ska bli skönt att ta tag i mejl- och brevhögen som bara växer och växer. Hoppas att jag snart kan få klart allt inför bokslutet också, hoppas ju på ett riktigt bra resultat.

När det gäller min och sambons slanka linje så går det sisådär. Vi äter mindre och nyttigare men går bara upp i vikt. Kan det vara så att alla grönsaker gör att kroppen tar upp mer näring? Jag tror mer på vin och chipsbanting.

Årets frågesport i Jönköping gick ungefär som vanligt, tom lite sämre. Jag vann inte ens musikfrågorna. Vem i hela friden kan namnet på Pet shop boys andra, tredje och fjärde skiva? Sedan missade jag dessutom att Ash´s stora skiva hette 1977. När det gäller de övriga kategorierna kände jag att jag trots min träning på geografispelet.se gick bet på de flesta frågorna. Jag kunde till exempel inte namnge de båda "utbrytardelarna" i vare sig Somalia eller Georgien. Jag kunde inte heller namnge den fisk som man hittade i Östersjön i somras. Jag är helt enkelt inte med i matchen. Vi ska inte ens tala om sportfrågorna där jag missade det mesta.

Dagens låt "Kim Wilde - You Keep Me Hanging On"

Inga kommentarer: