fredag, januari 29, 2010

Nervös

Rapport från konserten i tisdags. Det kändes lite som när jag var på Bob Hund i höstas. Jag satte punkt på något märkligt sätt. Depeche börjar bli gamla och om sanningen ska fram är Martin Gore inte någon hejare på gitarr. Jag har dessutom märkt en helt annan sak. Efter det att jag har börjat ha öronproppar på konserter så har jag inte varit på en enda riktigt bra. Det finns nog ett samband mellan hög musik och en bra upplevelse, märkligt.




Förbandet var däremot precis hur bra som helst. Nitzer Ebb gav allt och visade att de utvecklas i rätt riktning. Hårt, dansant och oerhört medryckande. Depeche var bra men tyvärr inte mer.

Jag har de senaste två dagarna blivit uppringd av en reporter från den lokala tidningen. Han har ställt frågor om den inkomna skrivelsen som jag skrev om i måndags. När han ringer får jag precis samma känsla som när man har en polisbil efter sig. Jag blir nervös och är rädd för att göra fel. Mänskligt? Det kommer nog en artikel i UT imorgon om händelsen. Får väl se om jag blir uthängd som idiot eller inte.


Bara två veckor kvar nu till en välbehövd semester. Känner att det ska bli skönt med uppladdningen inför årets säsong. Det känns fortfarande väldigt bra. För er som inte spelar golf, börja.

Dagens låt "Camouflage - The Great Commandment"

Inga kommentarer: