fredag, januari 22, 2010

Tillfälligheter

Kan inte låta bli att skratta åt tillfälligheter som ibland uppstår. Den sista veckan har jag irriterat mig på att de inte finns vare sig hus eller tomtmark till salu i Ulricehamns stad. Jag har mejlat kommunalrådet och flera av mina partikollegor samt skrivit om det här. I gårdagens UT fanns en artikel som var inne på samma spår. Kul att jag tänker i samma banor som ortens stora tidning. Nu hoppas vi bara att artikeln gör att arbetet tar fart.

Det märks att det börjar dra ihop sig för val. Centern försöker på alla sätt och vis locka tillbaka väljare genom att forcera fram sina tankar. På SvD kan man läsa att de nu vill få fler väljare i bland annat Sthlm genom att låta byggföretag bygga mer på höjden. Ett förslag som i sig kan vara bra men frågan är om det vinner väljare? Dagens andra centerfråga går det att läsa om på DN. Här handlar det om att man vill locka arbetslösa att rösta på Centern. Kan det vara så att de har fått hybris?

Ibland blir jag glad när jag hittar ny musik som får mig på bra humör. Häromdagen surfade jag runt och letade efter spotifylistor. På en av de som jag fick tag på fanns dagens låt med. Har nog hört den tidigare men aldrig uppfattat vem som gjort den. Dagens låt är "Blaine L Reininger - Rolf and Florian go Hawaiian"

1 kommentar:

Anonym sa...

Att bloggen är opoltitisk är väl synd att påstå...