måndag, januari 25, 2010

Fåntrattar

Träffade en kompis idag som fullkomlig sågade min blogg. Han sa att trots att det är valår så måste det väl ändå finnas ngt annat att skriva om. Kommer inte ihåg exakt vad han sa men det var ngt i stil med "aptråkigt". Funderade på det innan och kom fram till att han har en poäng. Jag får nog ta och skriva om annat än politik, även om det ligger mig varmt om hjärtat.

Hade bilen inne på verkstad idag. Av ngn anledning hade det kommit in vatten i ena strålkastaren. Inget större problem egentligen men idag när det var -16 grader försvann aldrig isen med följd att jag såg väldigt dåligt på vägen till jobbet. Nu är den iaf bytt, bra verkstad i Tranemo.

I början av december skrev jag ett inlägg som handlade om ett aningen misslyckat möte. Idag kom uppföljningen från en helt annan politiker, i samma parti dock. Vet helt ärligt inte om jag ska skratta eller gråta. Personen i fråga var med på bild i UT på ledarsidan häromsistens. När alla andra i kommunstyrelsen läste handlingar satt han och läste tidningen. Han har hur som helst skickat in en skrivelse till kommunen om mitt egendomliga uppträdande som i viss mån saknar motstycke i det politiska livet. Det är inte enkelt när det är svårt... Nu blev det visst politik igen, illa.

Imorgon är det dags för Nitzer Ebb och Depeche Mode! Det blir dock ingen återgång av klädkod. Sist jag var på DM tror jag att det var kängor, camouflagebyxor, svart skjorta och hängslen. Inte fullt så snyggt nu men då var det helt rätt...

Dagens låt "Nitzer Ebb - Promises"

Inga kommentarer: