torsdag, augusti 19, 2010

En bänk för alla

Igår var jag med om något jag inte har upplevt på många år. Tillsammans med över 4.000 andra deltog jag i Blodomloppet i Jönköping. Förra gången jag var med i en löptävling var Stadsparksstafetten i Ulricehamn i mitten på 80-talet. Det första som slog mig efter loppet var varför vi inte har något liknade lopp i Ulricehamn? Vore inte detta något för UIF eller UOK att starta upp? Med tanke på hur många det är som springer för att hålla kroppen igång så tror i alla fall jag att det är genomförbart även i Ulricehamn.

I dagens UT kan man läsa att bänkarna utanför Sparbanken i Ulricehamn är tillbaka. Tydligen blev pressen för hård på UEAB och dess VD. Egentligen handlar detta ju inte om bänkarna utan om hur vi tar hand om och hjälper människor med sociala problem. Vi hjälper dem definitivt inte genom att försöka gömma dem, den saken är säker.

Dagens låt "Propaganda - P Machinery"

Inga kommentarer: