fredag, augusti 06, 2010

Förstoppning

Det var inga glädjande besked om motorvägsutbyggnaden mellan Ulricehamn och Borås vi kunde läsa om i gårdagens UT. I gårdagens nyhetssändningar på P4 lät det såhär. Så som jag ser det är utbyggnaden den enskilt viktigaste frågan för att vi ska kunna nå vårt befolkingsmål om 25.000 år 2020. Det här var inte det beskedet som jag ville ha just nu...

I gårdagens UT fanns det en insändare som handlade om att vi lokala politiker ska skriva egna insändare. Gärna korta och lättförståeliga samt gärna med glimten i ögat. Jag har svårt för de som väljer att ta en text som är författad centralt och sedan skriva under med sitt egna namn. Då tar jag hellre mina egna alster och så får det bli som det blir. Då vet man ju i alla fall vad man har sagt och inte sagt...

Igår satt jag och funderade på någon form av valspråk. Jag fastnade för en sak som jag skrev för något år sedan. Jag har för mig att det var något i den här stilen. "Ett bra förslag är ett bra bra förslag, oavsett vem som la det"

Dagens låt "Mange Schmidt - Gömma Mig"

1 kommentar:

Svenne sa...

Du har sagt många bra saker genom åren Lars. Du har min fulla respekt.