lördag, augusti 07, 2010

Lokalt tänkande

Igår blev jag påmind om varför jag är fritidspolitiker. Efter att ha varit ute på lunch med min mor på Skottek hamnade jag i ett samtal med tre äldre ulricehamnare. På vägen hem slog det mig att det är dessa möten med människor som gör att jag tycker om att vara fritidspolitiker.

I dagens UT stod det en rad om att jag inte skulle passa som rikspolitiker och det ligger nog en viss sanning i det. Det viktigaste för mig som lokalpolitiker är ju att driva kommunen framåt och att förbättra livet och vardagen för invånarna och våra besökare. Vem som lägger eventuella förslag är ju egentligen ointressant. Fast naturligtvis är det ju så att de allra bästa förslagen kommer från vårt håll, konstigt vore väl annat...

Dagens låt "Stromae - Alors on Danse 90's remix"

Inga kommentarer: