måndag, augusti 16, 2010

Romeo & vaskning


Igår var det äntligen dags för årets besök på Torpa för att se föreställningen Romeo & Julia. Precis som vanligt var det skön stämning och mycket folk. Om de bara kunde ta bort känslan av Stefan & Krister så skulle jag ge det ett toppbetyg. Nu väntar jag med spänning på nästa år!

För någon vecka sedan var det mycket snack om fenomenet vaskning. Jag har funderat på detta och har svårt att förstå vitsen med att ta ett sms-lån för att kunna köpa in en flaska som ska hällas ut. Vore det inte bättre att skänka pengarna till Röda korset eller någon annan hjälporganisation. Jag tror i alla fall i min enfald att tjejer skulle uppskatta det mer. Men jag kan ju ha fel...
På onsdag ska jag springa Blodomloppet i Jönköping. Räknar dock inte med någon framskjuten placering. Frågan är hur i hela friden jag ens ska orka ta mig i mål...

2 kommentarer:

N. sa...

Det pratades om vaskning på krogarna för 10 år sedan, mest på skoj. En och annan psykisk störd med för mycket pengar försökte men krogar med koll på läget vägrade. Nu, ett sekel senare har "myten" nått media som lurar de stackars kusinerna från landet som köper det med hull och hår, vill göra nåt för att tillhöra nåt som aldrig ens existerat. Vaskning är en myt.

Holmin sa...

Jag hoppas att så är fallet. Fast det skulle inte förvåna mig om en och annan fåntratt gör det. Lätta pengar för krögaren isåfall, plus det faktum att han/hon slipper städningen nu när det är förbjudet att spruta ut den.