måndag, augusti 02, 2010

Tv-avgift

Jaha, då kör man kinesisk bil då. De gör bra bilar de där kineserna. För inte blev väl Volvo en sämre bil bara för att den inte längre är svensk?

Inte många dagar kvar till valet nu, ska bli en intressant valrörelse att följa. Kan tänka mig att media i år kommer att försöka gräva upp så mycket saker som de bara orkar om våra politikertoppar. Jag tror dock inte att det kommer att grävas så mycket i Ulricehamn men det känns tryggt att vi betalar vår tv-licens. Inte för att jag tror att någon bryr sig men det vore väl tusan om man föll på så sån sak.

Dagens låt "Yolanda Be Cool - We No Speak Americano"

2 kommentarer:

N. sa...

Psst. Volvo var inte speciellt mer svenskt innan Kineserna köpte det heller :-). Men tänk om Elfsborg skulle flytta sin klubblokal till Solna, proppa styrelsen full med AIK:are, byta ut spelarna till bara gamla AIK:are, spela hemmamatcher på Stadion. Skulle du fortsätta heja på dem? ... Men hallå, varför inte? De kanske till och med blir bättre ju?

Holmin sa...

Vem har sagt att jag hejar på Elfsborg? Blåvitt!!!

O jag är väl egentligen fullt medveten om att Volvo inte har varit speciellt svenskt på väldigt länge. Men visst tusan är det kul att Kinesrna tar över allt mer.