söndag, augusti 29, 2010

Mördande reklam

Läste igår att TV4 har beslutat att stoppa SD's reklamfilm. Först blev jag lite förvånad men efter att ha surfat in på deras sida och sett filmen så förstår jag beslutet. Titeln på filmen är pensionsbroms eller invandringsbroms. SD kör på enkla lösningar istället för att angripa det riktiga problemet. För egen del är det solklart, det är arbetslinjen som gäller. Vare sig det är nysvenskar eller gammelsvenskar så måste fler människor befinna sig i arbete, det är enda sättet att ha råd med den svenska välfärden.

Eftersom det bara är tre veckor kvar till valet och jag bedriver personvalskampanj får jag väl ta och bege mig dit där våra många av våra kommuninvånare är. Vad är det som lockar en regnig och kall söndag helgen efter lön. Kan det vara öppna butiker och IKEA? Det får nog bli Jönköping för mig också. Väntar förresten med spänning på resultatet från 25.000 kunder.

Dagens låt "Donna Summer - Romeo"

Inga kommentarer: