onsdag, november 22, 2006

Dabba dabba do

Att inte vakna av väckarklockans pip var riktigt skönt. Har mösat rätt friskt i över en timme nu men känner väl att det börjar bli dags att ta tag i dagen. Har som vanligt kikat lite på bil men eftersom jag är sååå oerhört snål kommer det säkert inte att bli ngt idag heller. Vet inte ens vad jag vill ha för ngt så det blir väl till att köpa vinterdäck till clion och lämna in den på service.

Bestämde mig igårkväll för att skicka tillbaka jackan, den var verkligen inte alls lika snygg irl som på nätet. Att man inte lär sig. Om jag ska vara helt ärlig så var den tom ganska ful.

Har fått en del samtla den sista tiden från gamla föräldrar som ringer till mig för att jag är kommunpolitiker. De undrar vad vi håller på med och hur jag ser på en eventuell nedläggning av deras skola. Vad svarar man på det. Att skolan är för liten? Att deras barn inte får så bra utbildning som man kan kräva som kommuninvånare? Visst utsan är det svårt men kvalitén måste höjas på småskolorna. Att man sedan måste ta hänsyn till landsbygden är en annan femma och därför är beslutet lite svårare.

Förresten när det gäller järnvägsområdet, är det ngt sådant här de vill bygga? Isåfall är jag på!

Dagens låt "Elton John - I´m still standing" En oerhört skön sång som poppar upp ibland.

Inga kommentarer: