onsdag, november 29, 2006

Demokrati

Ännu en ledig onsdag, börjar faktiskt vänja mig vid att vara lite ledig. Fast idag har jag mått lite sisådär, hoppas det inte är psykiskt. Har lite svårt att andas och känner ett tryck över bröstet. Har pratat med både sjuukvårsupplysningen och vårdcentralen, misär... Ska nog inte vara ledig trots allt.

Var på banken idag och lånade pengar, vuxenpoäng. Passade samtidigt på att fixa till mitt pensionsparande. Inte kul att bli gammal, vill egentligen inte tänka på det men det känns som att man måste vara sig man vill eller inte. Fy, blä och f-n. 31 år och redan smånojjig, ska ta vara på livet ett tag framöver.

Det verkar som att jag hamnar i en demokratiberedning i kommunen, har ni förslag och tankar kring hur man kan få fler medborgare engagerade i politiska frågor så mejla för guds skull de till mig. Annars blir det åke-tråk tankar som kommer fram. Tycker iofs att jag har en hel del bra ideér men.... Påverka mig, några av er har ju tom röstat på mig. I alla fall hävdar ni ju det.

Har förresten efter lite drygt två år fått klart med mitt bostadsbolag att de ska måla om min toa! Två år! Det är ju ingenting, har hört talas om visas hyresvärdar som låter sina hus förfalla, ha ha. Helt sjukt, två år för lite färg!

Tidsfördriv. Jag blev ett tv-ställ. Så kul är man alltså.... Inte kul att vara lärare, gjorde man rätt som bytte yrke?

På kärleksfronten intet nytt. Men det sägs ju att män med makt får kvinnor så det gäller väl att bita i med politiken, har man inga andra drivkrafter är väl den lika god som ngn. Att vilja förändra och påverka världen, nja inget för mig, vill ha flicka:-)

Dagens låt "Culture Beat - Mr. Vain"

Inga kommentarer: