lördag, december 09, 2006

Ingridiens

En helt vanlig Håkan dag.

Jag har hört att du träffat nån,
och jag hör att han är allt jag inte var
Och jag hör att du är säker nu,
och jag vaknar med den tanken varje dag
Och jag hör att han är den rätte
Ja, dom säger att du verkligen menar det
Och jag hatar att jag älskar dig,
och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig...

Mina vänner säger 'vakna upp' och 'sluta tänk på det'
Men vad vet dom, nu är nån annan än jag närmare
Livet innan dig kunde jag, utan och innan
Jag kunde haft det så för alltid
Men jag föll för dig,
och du förtjänade en nominering för rollen du spelade...

Det finns texter och så finns det texter. Kan inte riktigt förklara med hans melankoliska alster passar så oerhört bra in på mig vissa dagar. Idag är helt klart en sådan. Lyssnar på P3 innan och där kom den bara. Visst är låten lite ledsen och nerstämd men jag blir på ett oerhört bra humör när jag lyssnar på den. Är alltså inte som man kan tro ledsen eller nere, snarare tvärtom. Men idag blir en Håkan dag, det är en sak som är säker.

Ikväll är det sagt att det ska spritas med Katrin och Jonas. Ska bli mkt kul. Funderar helt klart på att åka och shoppa lite innan, man vill ju vara fin när man ska på spritkalas. Annars blir det,(trumvirvel) en piké och jeans. Min uniform skulle man kunna säga, men ska man inte ha kläder man trivs i?

Såg ett gammalt strul igår, blev som vanligt lite småkär. Fast nu tror jag att jag kan hantera det på ett helt annat sätt. Rätt skönt faktiskt. Kunde ha messat sönder mig men det gjorde jag inte, sååå skönt. Är ju trots allt 31 år men är nog lite svagsint som man säger, när det gäller kärlek.

Dagens låt "Welle: Erdball - Pi" Ja det är sant, trots att det är en Håkan dag lyssnar jag på synth...

Inga kommentarer: