fredag, december 08, 2006

Söndag, blodiga söndag

Gårdagens möte på UnGK gick väl som väntat. Styrelsen har funderat en hel del men tyvärr lyckas de inte riktigt få ihop det, tyckte att det fanna lite väl många luckor i redovisningen. Ska bli intressant att se hur de lyckas. Jag har inte bestämt mig om jag ska vara passiv, gå ur eller stanna kvar i föreningen. På ett sätt är det rätt skönt att dra sig ur när man arbetar på en annan klubb så det lutar väl åt det....

Har funderat en del kring Israel och Palestina. Jag känner att jag inte blir riktigt klok på konflikten. Vet bakgrunden till staten Israle och jag har läst en hel del om Israels intåg i Gaza och Västbanken samt Intifadorna. Men vad är problemet egentligen, de ser likadana ut, verkar ha samma pissiga temprament och verkar vilja bo i samma ökenområde. De får ta mig f-n lösa det en gång för alla annars får omvärlden reagera och låta dem slåss en gång för alla. Konflikten verkar ju aldrig ta slut om, jag tror det krävs en vinnare.

Hittade en skön video med Herr Bush, ligger nog många timmar bakom den. Personligen har jag vare sig tid eller talang nog för att göra ngt liknande. Såg förresten i gårdagens UT att jag är föreslagen till kommunstyrelsen i staden. Ska bli oerhört kul att få ta ett större ansvar för kommunen som helhet. Det är tillsammans vi blir starka, vi får inte glömma detta.

För er som gillar Lichtenstein och vill göra er egen bild. Riktigt snyggt gjort.

Annars funderar jag mest på julklappar, mina egna önskemål samt vad f-n man ska köpa till andra. Jag hoppas jag är klar innan julveckan eftersom jag då hade tänkt parkera bilen och dricka glögg.

Dagens låt "Dizzee Rascal - Jus a Rascal"

Inga kommentarer: