torsdag, december 14, 2006

Uppfostran, eller brist på...

Var ute och åt igår och då hände en sak som jag bara måste skriva av mig om. Tänk dig att du sitter på en restaurang och maten håller på att komma in. Köttet kommer på tallriken och tillbehören(klyftpotatis) kommer i separata skålar. Hur gör du om du ser att man inte kan ta en överfull tallrik på en gång för att maten isåfall inte räcker till. Tar du så mkt som du får plats med på tallriken och lite till och börjar äta eller tar du lite mindre så att det räcker till alla och beställer sedan in mer? Vet inte om det är min uppfostran eller andras det är fel på... Trodde inte det var sant.

Nåväl har arbetet på precis som vanligt. Roade mig med att faktuerar lite idag, måste dock säga att systemen verkar lite småskumma. Antingen är det inställningarna eller så är det väl jag som inte kan eller en kombination av de båda. Ska försöka bli klar på tisdag nästa vecka, vill ha glöggledigt!

Messade med ett gammalt strul igår, hon gratulerade mig till jag hade skaffat tjej. Kul sa jag, vad heter hon? Tydligen finns det folk som pratar om mig, vet inte om det är ett bra eller dåligt tecken. Är i vilket fall som helst ff mkt singel, riktigt mycket.

Ikväll är det stormöte i alliansen för att tal om skolan. Jag kommer att hålla fast vid mina åsikter, enheter som är för små är inte bra vare sig för elever eller personal. För bygden är det en annan sak men det kan man inte ta hänsyn till.

Dagens låt" Opium - Too much to handle" Ännu en grupp som låter som Dm och Erasure, men va f-n, det finns ju sämre grupper att försöka låta som.

ps. det finns en viss antydan till träningsvärk

Inga kommentarer: