måndag, mars 22, 2010

Emetic

Youtube är fantastiskt. För varje dag som går dyker det upp nya klipp som får en på bra humör. Idag har jag hittat gamla konsertklipp från konserter som jag knappt minns att jag har varit på. Dagens bästa klipp är från Valvet i Göteborg med en grupp som heter Pouppée Fabrikk. Helt klart värt en kik om du gillar gammal råsynth...

I fredags pratade vi om lite gamla minnen. Jag kom då på att jag har varit med i rock-km i Ulricehamn. I två olika band i två helt olika genrer. Första gången spelade jag gitarr och andra gången stod jag och slog på en octapad. Vi spelade nog hellre än bra...

Om några månader är det dags för val i Sverige. Om dagens opinionsundersökningar visar sig stämma kommer vi att få en regering vars företrädare jag inte riktigt litar på. I början på 80-talet ville de förbjuda paraboler. I mitten på 90-talet trodde de att internet var en fluga som skulle gå över och nu har de en riksdagskvinna som vill tillåta incest. Misär...

Har funderat på Bo Högborns krönikor och har frågat UT varför de inte lägger upp dem på nätet. Hoppas att så blir fallet så att debatten kan föras någonstans eftersom att ingen av oss lokala politiker verkar lyckas med våra bloggar.

Dagens låt "Code 64 - Run To You"

2 kommentarer:

Erin Winslow aka Itsbugart sa...

Men herregud! Vem är den riksdagkvinnan "som vill tillåta incest"?!!!

Holmin sa...

Hej, Här kommer en länk om kvinnan i fråga.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1918069/s-politiker-gor-incest-lagligt