onsdag, mars 17, 2010

Reeperbahn

Under mitt enda år i Lund lyssande jag flitigt på Reeperbahn och Olle Ljungström. Kul att materialet ges ut igen så att en ny generation svårmodiga dysterkvistar och popsnören kan få ta del av den här kulturskatten. Jag tyckte att texterna kunde ibland kännas aningen banala men ändå fanns det något där som verkligen tilltalade mig. Bäst var de dock i filmen G som bandet Nürnberg 47. Hundarna brinner...

Njöt av livet på vägen till jobbet idag. Njöt inte lika mycket på vägen hem. Fick ett mejl som fick mig att fundera på arbete och fritid. Det känns som att det sistnämda knappt existerar, tyvärr ser det inte ljusare ut framöver. Men skam den som ger sig, man får väl helt enkelt säga nej till saker. Svårare än så är det ju inte...

Dagens låt "Reeperbahn - Gröna Tapeter"

Inga kommentarer: