tisdag, mars 16, 2010

Lassalyckan del 3

Varför ska vi göra en stor satsning på Lassalyckan. Är det för att bygga nya fotbollsplaner, en ny konstsnöanläggning eller ytterligare en ishall? Det bakomliggande syftet är ju att det ska byggas en motorväg som kommer att gå rakt över nuvarande Vistavallen. På grund av det måste vi ersätta de befintliga planerna och i samband med detta har vi valt att utöka satsningen och ta ett helhetsgrepp över området. Detta ser jag som oerhört positivt. Istället för att som vanligt göra lite här och lite där sätter vi inom politiken ner foten och gör en rejäl satsning. en satsning som ska göra Ulricehamn ännu mer attraktivt och som förhoppningsvis gör att vi når målet om 25.000 invånare år 2020.

I dagens UT gick Bo Högborn till attack emot kommunens tunga bloggande politiker. Det bör väl då vara Roland Karlsson, Mattias Josefsson och Carljohan Molander. Då jag inte tillhör de tungas grupp så känner jag inte att kritiken är direkt riktad mot mig. Men jag håller med honom, och det gör jag ju ganska ofta. Inläggen är ofta långa, svåra att förstå och inbjuder inte direkt till debatt. Jag å andra sidan försöker bjuda in men men det är väldigt få som svarar. De som gör det mejlar eller ringer mig istället. Mitt problem är inte att bjuda in, det är att få folk att svara...

Dagens låt "Håkan Hellström - Tro och Tvivel"

5 kommentarer:

Anonym sa...

Eller som man brukar säga... som man frågar får man svar!?

Holmin sa...

Men ibland ställer jag ju relativt raka frågor. Det är ju inte alltid som jag försöker svara på dem själv...

Anonym sa...

go for it
Bjorn

Bo Högborn sa...

Du har rätt, Lars, det var inte dig jag tänkte på. Ditt bloggande är både roligt och intressant och alldeles lagom i formatet. Sen kan man ju lite självkritiskt fråga sig varför jag ska sitta och betygsätta politikerbloggar, var och en gör ju som den vill. Men det är väl för att jag tycker det är synd att så många missar själva poängen, det skulle kunna bli så mycket bättre.

Holmin sa...

Fast å andra sidan kan väl en tidning likaväl bedömma bloggar som skivor eller kaffesorter...