måndag, mars 08, 2010

Hausse

Idag är det dags för kommunstyrelsemöte. En av de stora frågorna på dagordningen är införandet av ett kommunalt moderbolag. Troligtvis kommer även frågan om vår nya nämndsorganisation upp på bordet. Jag tror att båda förslagen är bra för Ulricehamn. När det gäller den nya organisationen så hoppas jag att den gör att uppdragen kommer att kännas mer betydelsefulla och dessutom

La märke till att en av våra allianskollegor är intresserade av hur vår lista till kommunfullmäktige kommer att se ut. Det är ingen hemlighet och resultatet finns här för de som är intresserade.

Satt klistrad framför tv´n igår för att få se en skymt av VD´n för IPM. Men tyvärr fastnade han inte på bild. Jag har alltid varit sugen på att köra Vasaloppet men börjar väl inse att min konditin och motivation inte riktigt räcker till. Jag är djupt imponerad över de som genomför loppet oavsett tid. Jag har fortfarande inte ens köpt nya stavar efter förra årets missöde... Så mycket för min satsning.

Funderar fortfarande på vad jag ska skriva om som gästkrönikör. Ibland önskar jag att man var mer annorlunda, men jag är nog som folk är mest. Och exakt hur intressant är det?

Dagens låt "Olle Ljungström - Jag Spelar Vanlig"

Inga kommentarer: