tisdag, mars 23, 2010

Vårgårda går i bräschen

Fick ett samtal innan idag om min syn på sociala medier. Det var nog egentligen meningen att jag skulle svara snabbt och koncist men samtalet drog ut lite på tiden. Varför väljer man som privatperson att dela med sig av tankar, visioner, dagliga händelser och gamla historier på internet. Jag hade helt ärligt inte något bra svar. Men jag började ju att skriva en form av dagbok för lite mer än 10 år sedan. Delar av min hemsida ligger fortfarande kvar som ett tidsdokument. Kul för andra, tveksamt. Kul för mig, definitivt.

Läste innan idag att moderaterna i Vårgårda nu på allvar utmanar Centern om kommunalrådsposten. Det finns flera kommuner i sjuhäradsbygden där moderaterna bör ta klivet fram och visa att vi vill, kan och ska leda kommunerna framåt. Vi har visionerna, ideerna och lösningarna på framtidens problem. Som jag ser det bör vi ha en moderat kommunstyrelseordförande i varje kommun i Sjuhärad.

Dagens låt " Phoenix - 1901"

Inga kommentarer: