fredag, mars 05, 2010

Mjölk ger starka ben

Har varit hemma i lite drygt en vecka och nästan all solbränna är borta. Folk jag möter på stan tror knappt att jag har varit i Thailand i två veckor. Om sanningen ska fram så har jag faktiskt solat den här gången. Det är väl bara att inse fakta att mina gener inte medger solbränna. Jag tror inte att jag skulle bli brun om jag så stannade i ett år. Brun utan sol eller fortsatt grå?

Jag vet inte vad som är värst. Att jag stör mig på programledarna på morgonpasset eller att jag numer hellre lyssnar på p4. Det kanske är dags att inse att p3 inte längre är min kanal. Fast tyvärr är ju inte p4 det heller. Reklamradio vägrar jag att lyssna på så vad återstår? Kanske ska plocka fram en ny ljudbok istället...

Är det någon mer än jag som är irriterad på att det aldrig händer något med våra kommunala tomter? Hur kan vi sätta upp en målsättning att bli 25.000 invånare när det inte finns någonstans att bygga hus. Jag tror att alla partier måste inse att nybyggnationen i kommunens småorter inte är någon direkt tillväxtfaktor. Nej plocka fram attraktiva tomter i centralorten och det genast! Och med tomter menar jag tomter och inte småplättar så som det ser ut just nu.

Hittade en ny skiva via spotify i onsdags, en samling som heter Synthphony. Köpsignal!

Har fått frågan om varför jag aldrig visar några bilder från mina resor. Här kommer ett nytt kort från Limmared.


Dagens låt "Rabia Sorda - Radio Paranoia"

1 kommentar:

Anonym sa...

Läcker manlig design du har på din blogg! Snygg är den!
Det är helt Ok att bo utanför stan bara så du vet. Man kan få riktigt stora fina tomter med egen green bara man hoppar ett stenkast utanför stadsgränsen-våga pröva!
Solbrännan må vara förgänglig men kärleken är evig-Grattis till förlovningen med världens bästa Karlsson. :)