onsdag, mars 03, 2010

Het potatis

Att Stenbocksskolan behöver ses över kan väl knappast ha undgått någon som satt sin fot där de sista 25 åren. Redan när jag gick där var den gammal och nergången. Att detta kommer upp till ytan är bra och då kanske det äntligen händer något. Att detta sammanfaller med ny rektor, ny ordförande i lärarförbundet och att det är valår kan dock inte vara någon tillfällighet. I vilket fall som helst är det bra! Läste kommentarerna på UT.se där en med signaturen Daniel fångar mitt intresse. Han har helt klart en poäng. Frågan är bara om majoriteten vågar ta den typen av beslut? Den här gången bör Centern få stå för förslaget och inte gömma sig bakom oss andra.

Läste en artikel om min personalchef på jobbet i dagens BT. En bra och välskriven artikel. Jag är glad över den tid som jag får tillsammans med honom för min egna personliga utveckling. Finns att läsa i dagens näringslivsbilaga på s.3.

Ikväll är det demokratiberedning. Ni har väl inte missat att det är ett öppet sammanträde? Tyvärr är det väldigt få invånare som väljer att komma och lyssna. Synd då det allt som oftast är intressanta möten.

Dagens låt "Motoboy - Hero"

Inga kommentarer: