torsdag, mars 11, 2010

King of the hill

Ikväll är det dags för ännu en tankesmedja. Det är dags att träffas i gruppen som skriver vårt kommunala valmanifest. Hänger upp mig lite på ordet manifest och fest, det känns som att det ska innehålla en massa valfläsk för att få det till en fest. Målsättningen är klar, vi ska bli största borgerliga parti efter valet 2010. Och detta utan en massa löften som vi inte kan hålla, trovärdighet är a och o. Jag gillar förresten skylten som står i Vellinge "Här är friheten större", skulle inte det kunna vara ett bra motto även här. Man skulle även kunna byta ut det till "Här är skatten lägre". Money-fest iställer för manifest...

Igår hade jag förmånen att få vara ensam i Ulricehamns Kallbadhus i 45 minuter. Jag var inte helt ensam i hela huset men väl i herrarnas bastu. Först var det lite ensamt men efter en stund började min hjärna så smått fungera och jag löste en hel del saker som jag har gått och funderat på. Jag fick dessutom uppslag till insändare, lösningar på politiska problem samt en bra funderare om mina olika engagemang. Tyvärr glömde jag några av ideérna i omklädningsrummet. Får nog gå och hämta dem snart innan någon annan kommer och tar dem. Vad är det som får hjärnan att kläcka de mest fantastiska lösningarna och sedan glömma bort dem? Det händer oftast när jag har svårt att sova eller vaknar för tidigt men nu gäller det tydligen när jag är ensam i en bastu också. Får nog ta och införskaffa mig en minibandspelare...

Dagens låt "Cetu Javu - Situations"

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha! Mycket roligt skrivet. Man lägger ifrån sig de bästa lösningarna på världsproblemen både här och där. Man borde vara mindre slarvig med sina tankar men hur?